Tuesday, June 26, 2007

ΕΒΕΑ - Ερευνα - Επιχειρήσεις - Τράπεζες - Δανεισμός

Όσο πιο μικρή είναι μια επιχείρηση, τόσο δυσκολότερη πρόσβαση έχει στον τραπεζικό δανεισμό - τον οποίο θεωρεί απαραίτητο επιχειρηματικό εργαλείο - μικρότερες δυνατότητες διαπραγμάτευσης με τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και ελλιπή ενημέρωση. Ταυτόχρονα, όμως, οι επιχειρήσεις στο σύνολο τους εκτιμούν ότι ευνοούνται από τον ανταγωνισμό των τραπεζών, ενώ ένα πολύ σημαντικό ποσοστό 31,5% των ΜΜΕ επιχειρήσεων χρησιμοποιεί το e-banking, γεγονός που αποδεικνύει ότι η ψηφιακή οικονομία αρχίζει να κερδίζει έδαφος.
Αυτά είναι μερικά από τα βασικό συμπεράσματα της μεγάλης έρευνας που πραγματοποίησε το Κέντρο Μελετών και Έρευνας (ΚΕΜΕ) του ΕΒΕΑ σε συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και την KΑΠΠΑ Research.
«Ο τραπεζικός τομέας είναι ένας αναγκαίος και παράλληλα ισχυρός σύμμαχος για την ανάπτυξη των ελληνικών επιχειρήσεων. Μέσω της διερεύνησης και έγκυρης αποτύπωσης των σημερινών προβλημάτων, των αναγκών, αλλά και των ευκαιριών βελτίωσης στις σχέσεις των δύο κλάδων, το ΕΒΕΑ επιδιώκει να ανοίξει το διάλογο για μια αποδοτικότερη και πιο λειτουργική συνεργασία», δήλωσε ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ Κωνσταντίνος Μίχαλος, που παρέλαβε τις τελικές εκθέσεις από τον πρόεδρο του ΚΕΜΕ Δρακούλη Φουντουκάκο.
Από την έρευνα προκύπτει, μεταξύ άλλων, ότι:
Στις μέρες μας, το σύνολο σχεδόν των ΜΜΕ συναλλάσσεται με τραπεζικούς οργανισμούς (90,4%).
Τα πιο δημοφιλή τραπεζικά προϊόντα στον επιχειρηματικό κόσμο είναι οι τραπεζικοί λογαριασμοί (97,2%), η έκδοση μπλοκ επιταγών (81,5%), και τα επιχειρηματικά δάνεια (51,5%).
Μεγαλύτερη δυσκολία εντοπίζεται στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα του εμπορίου και της μεταποίησης, καθώς και σε όσες έχουν μικρό αριθμό απασχολουμένων (<9 άτομα).
Είναι οι ίδιοι κλάδοι που παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη δυσαρέσκεια σε σχέση με τις δανειοληπτικές συναλλαγές τους με τις τράπεζες.
Οι επιχειρήσεις, στη μεγάλη τους πλειοψηφία, θεωρούν πως οι τράπεζες δανειοδοτούν με ευνοϊκότερους όρους τις μεγάλες επιχειρήσεις, προσφέροντάς τους δάνεια με χαμηλότερα επιτόκια και επιβαρύνσεις, ενώ ταυτόχρονα ζητούν λιγότερες εξασφαλίσεις.
Το 70% περίπου των επιχειρήσεων που έχουν δηλώσει ότι έχουν κάποιο δάνειο, αυτό είναι για κεφάλαιο κίνησης.
Για τη σύναψη κάποιας δανειακής σύμβασης, οι οκτώ στις δέκα επιχειρήσεις πραγματοποιούν έρευνα αγοράς, αναζητώντας κυρίως χαμηλότερα επιτόκια και σε δεύτερο στάδιο λιγότερες εξασφαλίσεις.
Ιδιαίτερα χαμηλή στις ΜΜΕ (29,3%) παρουσιάζεται η αναγνωρισιμότητα του Ταμείου Εγγυοδοσίας Μικρών και Πολύ Μικρών Επιχειρήσεων (ΤΕΜΠΕ) και μόνο το 1,7% των ΜΜΕ έχει κάνει χρήση των υπηρεσιών του.
Οι ΜΜΕ στην πλειοψηφία τους δεν δείχνουν ιδιαίτερα ικανοποιημένες από τον "Τειρεσία" και η τάση αυτή αυξάνεται όσο μικρότερη είναι μία επιχείρηση.

No comments: